7/16/2012

Kos i Loos

Käre tid. Semester i all sin ära men jag tror jag håller på att förvandlas till en hösäck. Jag gör absolut inget vettigt men har ändå knappt energi till någonting. I vanliga fall sover jag 5-6h/natt. Nu; 8-10h/natt! Vaknar varje morgon som att jag har legat i ide en hel vinter med lakan-knölig hud i ansiktet och kroppen känns som en betongklump som det tar 2,5h att göra människa av. Men det är ju fantastiskt att vara ledig, man ska inte klaga!

Gjorde en kort visit i Sthlm och åkte sedan vidare hem till lilla Alfta. Det är så trevligt när vi är fler hemma över semestern.  Igår "hoppade jag över häcken" och anslöt i myskväll på Matildas veranda med tjejerna. Hennes föräldrar bor nästan granne med mina nu, det är för perfekt! 

Syster med familj har också semesterlandat på Bäckvägen, så det är fullt hus. Igår åkte vi ut på äventyr! Pappa skulle visa sin dokumentär om dragspelaren Sone Banger på Loos marknad...



Walkie-talke! Turistguidade Arntsens bil med trevlig information på vägen...



 Så anlände vi till en pytte-marknad i Loos! Dock med precis allt som ska finnas på en marknad; kryddstånd, ponnyridning, lotteri, spådamer, sockervadd m.m. Jag blev frågad två gånger om jag var från en tidning då bara jag och tjejen från Ljusdalsposten vandrade runt med systemkamera..

Bakluckeloppis.

Jag kan inte säga att det vimlade av dem, för så mycket folk var det inte, men det var många sköna original på plats!

Lättklätt!

Vykort.

Cilla köpte en söt Bambi till mig för en femma!


Kålbullar!



Sone, som är en kändis i dragspelsvärlden, underhöll på plats!



Så var det dags! Filmvisning inne på dansbanan. Pappa presenterade kort sin dokumentär innan lokalen släcktes ned och blev en perfekt biosalong.

Rörd pubilk som ville köpa film efterråt.

I väntan på att få åka hem blev det lite lek inne på dansbanan. Emil, en utmärkt fotograf!

Han hoppade högst! Lite fusk då det var från bänken, men han kan få för snyggast landning.

Så tillslut drog vi oss hemåt. Körde lite andra vägar för att se oss omkring. Snapshot i förbifarten på fint hus!

Stannade till i Färila för att äta glass och fira en lyckad dag!

/ / C

Inga kommentarer: