7/23/2012

godmorgon i ny stad!


Godmorgon! Här ligger jag något som ser ut som en gammal klenod från 1800-talet. En gigantisk träsäng, i ett rum i de gamla paret Sinistajs lägenhet i Dubrovnik. Sverige och gula gummistövlar kan slänga sig i väggen.

Jag tror jag snarkade på planet hit. Eller jag är ganska säker på att jag gjorde det. Ah jag ogillar att flyga, åka buss, tåg etc. transportera mig i huvud taget, det innebär alltid kö, trängsel och jobbiga medpassagerare. När jag hade trängt mig fram till min plats på planet så var den såklart ockuperad av familjen Svensson med sju ungar. "Nu får du flytta på dig!" sa pappan och lyfte en av sina gallskrikande döttrar från min fönsterplats (som jag noga hade valt ut vid min beställning). Jag tryckte mig in (klev över nallar, kaniner och rosa barbieryggsäckar) och kände mig dum när jag slog mig ned. Dum för att jag kanske borde ha varit snäll och gett henne min fönsterplats, men det hade resulterat i att jag hade fått sitta mitt i hela familjegröten och det orkade jag inte riktigt. Men den där dumkänslan ville liksom inte släppa och jag kom på mig själv med att sitta med ansiktet så långt bort från deras synvinkel som möjligt så att de inte skulle kunna se att jag sov och inte "utnyttjade utsikten", man är ju knäpp... Det avslöjades som sagt ändå, då jag vaknade, halvt lutande över flickebarnet, och i en inandning drog till med en rejäl snarkning. Klistrade mig i panik mot rutan igen och låtsades fortsätta sova. De skrattade gott åt mig. Jag somnade tillslut igen och snarkade helt säkert vidare...

Men men, nu är jag i alla fall här! Ska släpa mig upp ur klenodbädden snart och ta mig ut till en green market :)

/ / C    


3 kommentarer:

maria sa...

Men vad gör du där? Varför? Och varför får jag aldrig veta nåt? Saknar att höra dig berätta om livet och planer!

ina sa...

Men vaa är du i Kroatien ?? Jag ÄLSKAR kroatien !!

Hon sa...

Ja det blev så! En superbillig tripp fick det bli :) Gu så trevligt! Vad får jag inte missa??

//C