7/28/2012

Fiskelycka!

Tidigt, tidigt i morse följde jag med Jozef på mopeden ned till hamnen. Han har en liten fiskebåt som han tog mig med ut på havet med!

Oj så vackert. Omringad av bergen i den stilla morgonen går nästan inte att beskriva. Gjorde mitt bästa för att försöka fånga det på bild.


Släpade en lång, lång fiskelina efter båten med krok på. Smådrog i reven hela tiden för att få napp...

Plötsligt fick Jozef en stor fiskmås på sin krok! Ja det är helt sant! Han kiknade av skratt, men jag tyckte inte alls att det var roligt/morsomt. Jag skrek skräckslaget och flippade totalt. Herre Gud, stackars fågel! Jozef försökte dra in den till båten, men den lossnade när den var en bit ifrån. Jag vet inte hur det hade gått annars. Hur hanterar man en gigantisk fiskmås med en krok i mungipan? Jag tror att det gick bra med den, hoppas det i alla fall!

Tillslut, efter en massa tålamod nappade det på vanligt vis och jag kunde dra upp en fisk! En liten rackare, men jag var överlycklig! Jag har väl fått tre fiskar sammanlagt i hela mitt liv och trodde att det absolut måste vara jag som dragit med mig otur i båten, speciellt efter fiskmåse-dramat. Men inte! Titta vad fin!


 

Så gick solen upp och det var dags att åka hem igen.

/ / C

Inga kommentarer: