7/25/2012

meningslöst spånande

Det är så mysigt här! Sonja och Jozef, som jag bor hos, känns som mina mor- eller farföräldrar. Jag hoppas jag får komma tillbaka. Kladdström har redan spillt på både nattduksbordsduken (jag hoppas för allt i världen att det inte är någon form av böneduk) och på badlakanet. Jag borde ha förvarnat dem, så att det kunde ha klätt in hela rummet i galon innan jag kom..

Idag var det mulet på förmiddagen så jag passade på att se mig omkring i gamla stan. Snälla Jozef skjutsade ned mig på sin moped.

 





Stoppade upp trupper med turister för att jag bara var tvungen stanna mitt på vägen och fota alla dessa katter överallt...


Bara en tilll...

Den här rackarn hade precis badat! Kanske hade någon slängt i honom den stackarn :/

Sen kom solen fram! Tog mig till en strand och brände mig. Det ser ut som att någon har målat mig med Falu rödfärg. Tänk, man har all tid i världen att fundera över meningen livet när man ligger sådär, men det vandrar alltid iväg...Tjejen i strandbaren idag var jättesöt, brunbränd, långt ljust hår och supertrevlig. MEN hon hade ett födelsemärke i ansiktet med två tjocka svarta hårstrån på, j-ä-t-t-e-l-å-n-g-a-! Nu ska inte jag vara fåfäng här, men det syntes verkligen! Jag såg dem ända från min solstol när jag visste om det. Vad i hela? Varför noppar hon inte bort dem?? Jag ligger där och känner mig besvärad för hennes skull. Hon är ju så söt, vet hon inte om att hon har två jättetjocka hårstrån hängandes ned på kinden? Om hon någonsin tittat sig i en spegel så skulle hon veta om det. Men hon hade ju mascara. Antingen så målar hon på sig mascaran utan spegel eller med en pytteliten spegel så att hon inte ser hela ansiktet, ja så måste det vara!

Sen, något annat som jag alltid funderar på när jag besöker ett land där temperaturen är svettgrader. Hur i hela friden klarar folk av att gå runt i jeans när det är så varmt?! Kan hända att det är eftermiddag när jag ser de här människorna i tighta, tighta stuprörsbrallor, men ändå! Det rinner liksom ned för mina ben när jag har kjol! Hur är det ens möjligt? När vi var i Paris i juli för två år sedan (åk aldrig dit i juli, det är fruktansvärt varmt) så såg vi en kille i skinnbrallor (!!!) vid Eiffeltornet. Vid det tillfället låg vi utslagna i en hög i skuggan och kippade efter andan. Att vilja upprätthålla någon slags stil må så vara, men då var det så sjukt varmt att om Crocs hade haft magiska air-condition-krafter, så hade jag starkt funderat på att bära dem!

Semesterreflektioner, det tar liksom ingen energi, bara meningslöst spånande...

/ / C   

1 kommentar:

maria sa...

Eller så är det så att de inte har lika uppfattning om hårstrån i födelsemärken som vi.. För dem kanske de inte alls är äckliga hårstrån, utan bara helt naturligt.. Kulturkrock?