10/02/2011

Spagetti och kräksås

Det luktar död i vår lägenhet, nej kanske inte luktar, men det är dött. Elin och jag ligger i soffan i skikkelig söndags-potatis-modus. Men lite spya luktar det allt, efter maten jag nyss lagade. Skulle vara en liten impulsiv superkock och slänga ihop middag. Spagetti och kräksås. Elin mumsade på och gav tummen upp, så det var nog inte superilla, men det såg ju ut som det gjorde...

Krutonger, kan man ha det till spagetti och sås tänker ni? Jajjemänn, det kan man! Typ...

Tröttis



Spagetti & kräksås (med hamburgebröds-krutonger)
- Pasta
- 1 burk kikärtor
- 1 msk Pesto
- Lite cherrytomater delade i halvor
- 2 pkt bacon
- 1 dl Cremé Fraiche
- Lite bröd, i detta fall blev det ett hamburgerbröd av fullkorn.
Koka pastan. Mixa Pesto och kikärtor med mixerstav. Stek bacon och de delade cherrytomaterna. Häll i kikärtspurén och Créme Fraiche. Låt det koka lite, salta och peppra. Ta lite bröd och skär det i tärningar, stek i smör och salta. Strö över din portion.

Helgen går alldeles för fort, swosh säger det bara!
I fredags var det hemmakväll med Råball. Blev inga bilder på hamburgarna vi gjorde, men snygga och goda som attan blev de! Sen kom Elin hem från jobbet och var ett fint tredje hjul. Pratade dittdatt, såg lite snark-Idol och klagade massa.

I lördags började jag och Lillian dagen med att skaka rumpa på SATS och SH'BAM. Höjdpunkten var när instruktören dansade fram och freelansade lite framför mig, varpå hon låtsades bränna sig på mig axel. Jag såg ju ut som ett fån, då jag försökte dansa med och hänga på "skojeriet". Riktigt crazy tjej, hur morsom som helst. Sen gjorde vi stan lite innan vi landade på kafét här nedanför oss.

Cecilia myste och pratade på i hörnet.

Fötter och påsar fick samsas under bordet.



Min ugglesamling fick ett tillskott.

Vacker tröja från Monki.

Nöjd!

Den här fina lilla saken är från H&M. Gjorde inte sig så bra på bild efter all tumult den var med om igår på dansgolvet, men den är apsnygg!

// C

2 kommentarer:

maria sa...

Jag var i en butik på söder här om dagen. Den var fylld med ugglor i alla dess former och då tänkte jag på dig!

Du, kan du inte redigera mina ALV-bilder. Du får allt så snyggt och jag är för lat.. :) Puss

Clary sa...

Låter som en butik för mig det! Mysigt att du tänkte på mig :) Haha ska jag?? Som att jag är mindre lat än dig ;)