10/11/2011

Har du sett herr kantarell, bor i enebacken?

På något sätt så äter vi precis hela tiden i den här bloggen, typ. Ser ut som att vi bakar och lagar mat dagarna i ända. Det är inte sant. Jag är ju inte direkt den som älskar att stå i köket, snarare tvärt om. Men jag älskar att fika och när man inte bor hemma hos mor och far där det är fri tillgång till en "moster" Märta (som knappt gör annat än bakar), så måste man göra det själv, om man nu ska få något överhuvudtaget. Därför bakade jag kanelbullar i fredags och sen scones till frukosten i söndags, för att ingen annan gör det åt mig.
Igår blev det dock en kombination av mat och fika - eller kvällsfika som jag kallar det - varma mackor med kantarellstuvning.








Like a taste of heaven!

/ / E

3 kommentarer:

Lekattensliv sa...

Det tar sig! Du blir en mästerkock om du fortsätter i den farten. Ha det bra..Hälsar Grodan!!!

Elin sa...

Jag hoppas det! För drömmen är ju lite att bli som farmor och Märta :)

Lekattensliv sa...

Drömma kan man alltid! Men det blir du inte... du blir som du ska vara! Det duger mer än väl!!! Du är du och du duger!!! <3