10/24/2011

Pony Pony Run Run

Har lite svårt att somna, så gör ett sista ryck innan jag slår ihop datorn och släcker lampan.

Världens finaste kort! Elin fick det i posten för några dagar sen av sin kära syster. Vem älskar inte "My little pony"? Ja, jag blev lite avis..

Med en ny lön på kontot inhandlade jag dessa i lördags. Perfekt när Oslo snart förvandlas till Antarktis. Både varma och snygga! OCH livsfarliga. Kan ha gjort min värsta vurpa på länge idag. Rullade ned för en hel avstats i Robels trapphus. Två grannar skyndade ut efter att ha hört mitt dunsande. "Roobeel!" Skrek jag där jag låg i smärtor. Ni vet man har så ont att man måste gråta, men man vill ju inte lipa inför främlingar. "Det är okej, det är okej!" Kved jag sammanbitet när de hjälpte mig upp från stengolvet. Kände mig som en ful version av Bambi. Men det hade kunnat slutat värre, kom undan med lite blåmärken och en ond höft som fick sig en smäll. Men inget knäckt eller brutet. Tur det! 

Snygg höft. Ja jag visar detta bara för att ni ska tycka lite synd om mig.

Pony Pony Run Run - Hey you

/ / C

2 kommentarer:

maria sa...

Men inte köpa saker så fort lönen dimper in! Hur ska du ha råd med mat om 4 veckor då? Och hur ska du ha råd att komma till Stockholm? Och sluta upp att köpa farliga skor! Vi vill ha dig kvar i livet ett tag till!

(inom parantes stod ditt namn på kortet oxå..)

Clary sa...

Jo den här gången var jag lite tvungen. Det var lite trappans fel också med alldeles för smala steg och lite mitt eget för att jag sprang (och är litt klumpig). Gjorde det? Så fint :) då tar jag tillbaka det med att jag är avis.