10/19/2011

Elins gräjer - Del ett

Här går vi runt och väntar på lönedags! Utan pengar blir det ingen mat, inga kläder och inget fika. Alltså ingenting att blogga om. Vem vill titta på bilder på nudlar och filmjölk? Antagligen ingen efter att jag satte ribban rätt högt med mitt inlägg om pasta med kräksås. Men! Man kan ju skriva om saker man redan har! Detta är "Elins gräjer - Del 1". Det betyder att jag smyger in på hennes rum när hon jobbar och raffar åt mig nåt fint! Roligare att skriva om hennes ting och tang än mina.


En sparbössa. Hon vill klona Steffe. Ingen är förvånad va? Den är fulll i pengar! Jag pillade upp locket i botten för några veckor sedan. Elin blev helt paff, hon trodde att den inte gick att öppna och att hon skulle behöva slå sönder den när den blev proppis. Hon får ju aldrig upp lock eller korkar på någonting som helst.


Och den här vackra skjortan, som hon nästan aldrig använder! Det var ju någon som skrattade en gång när hon tog på sig den (inget namn nämnt men hon börjar på M och slutar på atilda) och sedan dess har det alltid legat en viss osäkerhet kring den. Men att JAG säger att den är fin, det duger inte. Så kommentera nu att den är snygg så att den kommer i bruk!

/ / C

2 kommentarer:

maria sa...

Använd den! Den är kul! Matilda är ful! Eller nä.. Men skit i henne! Jag ska trippelklona både Tippen och Steffe! Vore skoj! Mer mer mer mer snok!

Clary sa...

Inte kul, snygg! Jag ska rota fram något hårstrå från Tusse på Bäckvägen så får du klona han med!