10/31/2011

Knask eller knep?!

Surprisade Clary när jag kom hem från jobbet i torsdags med en pumpa (gresskar för våra norska läsare). Tanken var egentligen att jag inte skulle plocka fram det förrän Clary hade somnat så att hon skulle blir riktigt glad och överraskad när hon vaknade nästa morgon. Men som vanligt när det gäller mig och överraskningar så klarar jag ju inte att hålla på någonting en endaste sekund och så fort jag kastat av mig skorna dansade jag in i stuen (vardagsrummet för våra svenska läsare) med pumpan under armen. "TITTA VAD JAG HAR KÖPT!!"
Så sen var det bara att sätta i gång; fram med alla knivar, välja den bästa och så bara hugga på. Självklart har vi tagit tillvara på alla frön för de ska vi rosta och använda i frukostfilen (och kanske, eventuellt att vi möjligtvis en gång, nångång, bakar oss ett bröd, då kan vi ha frön i det också).
Mönstret var det lite värre med, inte så lätt att karva ut små näshål när alla knivarna i lådan är av storlek machete. Men med tungan rätt i mun så gick det bra ändå och jag måste få erkänna, att jag faktiskt är riktigt, riktigt nöjd och stolt över min insats.





//E

Inga kommentarer: