6/17/2012

tusenfryd!

Lördagen spenderades på Tusenfryd, en nöjespark utanför Oslo. Eftersom jag och Elin fått förtroendet att vara toastmaster på Jane och Johans bröllop i sommar drog vi med oss dem i påtvingade lika mjukisdressar. Kul! De såg fantastiskt söta ut.

Dagen började med hellregn. På med regnponchos! Vi åkte två enkla karuseller innan vi gick in i värmen hos fotografen i westernbyn istället. Åh så roligt det var att ta på sig fina stora klänningar! Fritt fram att flamsa omkring, prova allt och leka med pistoler då fotografen var en trött ung man som inte riktigt orkade säga till.    

Johan gick bananas med alla vapen som fanns på stället. Fick med både pistol, svärd och hagelbössa på hans och Janes bild. 

Vackra vackra Jane i Elins snygga briller.


1864 Elly Christina Stationaryrock & Clary Mariah Foldpower outside Hank Lawson's saloon in Colorado Springs, Colorado, United States of America!

Sen slutade det regna och vi kunde åka lite fler karuseller. Jane och Elin fegade lite medans jag och Johan vågade oss på de största attraktionerna. Gah! Jag har ju någon slags teori om att "kittlet" i mig brast en gång på Gröna lund när jag åkte frittfall. Sen dess kittlar det alltid något så våldsamt i hela kroppen när jag åker karusell. Vet, låter ju helt stört för att vara sant, men jag tror verkligen det. Ibland måste jag åla mig som en orm i karusellstolen för att det nästan blir för outhärligt med kittel. Någon som känner igen sig? Inte? Vet, jag är knäpp...

Roligast var nog stubbesnurr (som kaffekopparna), där du själv styr snurrningen. Johan vred på ratten som en galning. Det tog typ en sekund så var Elin klistrad mot kanten i ljudlöst asgarv och jag fastnade med huvudet bakåt över kanten, låst av g-kraften.

Spökhuset var en upplevelse utöver det vanliga. En form av 4D bio med stolar som satt på en stor platta som snurrade runt i ett mörkt rum. Alla var utrustade med pistoler som vi kunda skjuta zoombies och äckliga hundar med. Oj vad vi skrek!

Så efter en lång dag åkte vi tillbaka in till stan och dök in på Friday's där vänner till Jane och Johan satt och väntade, som en lite surprise. Trevligt! Skrattade massa och stojade med heliumballonger. Gøy!

En lång men lyckad dag rett och slett :)

/ / C        

3 kommentarer:

JaneJohan sa...

Ni två, ni är bara för underbara!!!

Anonym sa...

man får bara tacka för en underbar dag och oförglömmliga minnen.
tack till 2 underbara tjejer:-)
en intensiv snabba frågor intervju va bra, men om vi skulle få en snabb fråga som skulle låta ungefår såhär
-beskriv Elin & Clary i en kort o snabb sammanfattning
skulle väl svaret låta något i stil med
- 2 helt otroligt sköna daams, när regnet bara öser ner och allt ser mörkt och trist ut.
kommer det 2 positiva ljuskällor som får vilka mörka moln som hälst o försvinna, och sol strömmar fram.

massa kramar till er.

johan och jane

Hon sa...

Haha vad söta ni är! Det var väldigt väldigt fint :)

/ C & E