6/11/2012

tromsø - första dagen

Aah så mycket bilder, vi får ta en dag i taget av vår helg...

Tårtan! Hämtade oss med sin fina gamla saab på flygplatsen.


Pynt under backspegeln. Passar same-Tord bra!


Omringad av vackra fjäll!

Rundtur i byn. Tromsøs bibbla.

Vi kan väl säga att Norges ö:n var finare förr ;)

Så vidare till Anita & Tårtans spännande hem. Kombicyklarna stod stiligt parkerade utanför.

Bjöds på riktig musik.

Så såg de ut, de två kära filurerna när jag lärde känna dem. Haha sköningar! <3


Åter i byn för att fika på Kaffebønna. Det absolut bästa fiket i stan. Blev två rundor på detta lilla mysiga ställe under helgen. Det dracks mycket kaffe i huvud taget varje dag. Skuttade runt på små koffeinmoln mest hela tiden. Alltid goa droppar också, de kan det där, tromsøborna!

Jag, Mette och herr isbjörn, utanför souvenirbutiken som vi promt skulle in i och handla onödiga saker.. Ja, jag står och trycker mot en rullstolsburen gamling, allt för den snygga bildens skull!

Så konsert på kvällen, ja det är kväll här! Klockan är cirka 24. Midnattssolens land, ljust dygnet runt!

Elin och Maja dansar sig varm, för trots att solen inte gick ned var det snorkallt.

Fick låna varma kläder. Det som är extra spännande med denna mössa är att bestemor till Maja har stickat den. OCH det som är extra spännande med Majas bestemor är att hon heter CLARY! Kul! Jag tyckte det var förträffligt fiffigt. Fin var den också!

Tromsøs nattliv.

To be continued...

/ / C

1 kommentar:

maria sa...

Vilket fint hem de verkar ha! Jag vill bo där!