6/04/2012

galej

Nej vi har inte dött. Fast det kan man ju nästan tro. Unskyll/förlåt. Vi lever och gör alldeles för mycket annat än att blogga. Skärpning!

Förra helgen var vår kära Matilda på besök. Det är ju så fint med oss, fyller år på samma dag och allt. Hela 24 år blev vi förra lördagen. Käre tid...

Vi hade en lovely weekend. Startade fredagen med balkandisco. Matilda var mycket skeptisk till en början, men vi hade så rätt. Ingen tycker att det är tråkigt att dansa till trumpeter! Så ramlade vi i säng i gryningen för att strax väckas igen av Elin som gjort en fantastisk födelsedagsfrukost.

Sen tog vi båten vi ut till hovetøya. Njöt av finvädret.



Kunde ha varit Nagiala som vi gick i land på.



Hundkex.



Badade till och med! Trots sjöstjärnor och maneter.



Bästa presenten! Jag fick en grön, Matilda en blå och Elin hade köpt en rosa till sig själv, förstås. Mycket praktiskt grej. Gick runt och fläktade oss som tre penisonärer.

Vidare mot kvällen åt vi god mat på Aker brygge. Vinsten av Eurosvision fick vi med oss på Friday's. Jublade som galningar. Kul! Nu blir det att köpa biljetter till fanialen i Sverige nästa år.

Söndag. Vinkade av Matilda och sen vidare på nästa galej. Regionsfest med Rema 1000. Blev medbjuden som Elins plus-one. White party, ett tema jag och Elin alltid fnyst åt. Fjanteri. Men vilka var fjantigast? Började redan i maxitaxin på vägen dit. Min braiga fläkt (som fungerar utmärkt som både mikrofon och blåseffekt), fastnade i håret och Elins kollega fick slita bort en hel tuss. Väl framme gjorde Elin en fin vurpa i välkomsthallen, som "bara jag såg". Det var egentligen hennes kollegas fel (samma som drog bort mitt hår), som praktiskt taget dansade ned henne. Men det såg ju inte så bra ut att kravla omkring på golvet innan vi ens ätit middag, men som sagt, inte hennes fel.

Vidare in till dukad sal. Blev underhållen av Lido Lido och någon showgrupp med mycket kajal och knasiga kläder. Samlade på oss så många spännande neonhalsband som det bara gick och sjöng med när showgruppen framförde ett storslaget Abba-medley. Jag missförstod totalt utlottningen av en iPad och trodde det var först fram till scenen. Insåg mitt misstag när jag fann mig själv ensam där vid kanten. Ganska pinsamt att lunka tillbaka till bordet efter att ha stått och viftat konferenciern Alex Rosén i ansiktet i 15 sek. Satt väldigt stilla på min plats efter det. Men men vi hade det väldans skoj i alla fall!

Denna helgen blev en fin helg det med. Såg Prometheus på bio med E och Cecilia igår. Skrek en del, men mest mådde jag bara illa. När vi kom hem fastnade jag och Elin framför youtube och jättebläckfiskar (fråga mig inte varför) vilket resulterade i att jag har sovit skitdåligt i natt. Mardrömmar. Försov mig i morse då jag trodde jag att jag själv var en stor alien/jättebläckfisk som inte behövde gå till jobbet.

Så då är vi lite ikapp i alla fall. I morgon blir det en uggla, I promise!

/ / C

Inga kommentarer: