9/03/2012

Wollibolli!

I helgen fick vi besök. Storasysters knottar från landet kom in till stan för att sova över en natt. Mys!

 Popcorn!


När man är hos moster på besök är det helt ok at TVn står på vardagsrumsbordet. Spelade "Little big planet" och såg på Kenny Starfighter.

Emil - Varför har ni PlayStation?
Jag - För att vi spelar spel ibland, varför har ni PlayStation?
Emil - För att vi är barn.

Vi sov allihop i vardagsrummet. Skrattade oss till sömns alldeles för sent och vaknade alldeles, alldeles för tidigt!

Frukost!

Efter lite mer tv-spelande begav vi oss ut. Åka trikk var lite av en upplevelse. Tänka sig, åka på gräs!


The fantastic four!


Mot teknisk museum!


Fanns mycket att se på. Retrokök! Ge mig.

Observera den lilla brödrost-liknande grejen framför TV:n. Norrmännen började tidigt med element-släpande från rum till rum...

?!

Bästa spelet ever. Den som slappnade av mest fick bollen att röra sig mot motspelaren.

Yep, det är en död människa. Första jag sett tror jag. Såg mer ut som en gigantisk smält ost. Usch så osoft. Om jag någonsin blir uppgrävd hoppas jag att jag liknar mindre på en stor platt cheddar om jag ska ligga i en glasmonter...

Så efter massa gluttande och lekande på muséet blev det happy meal och godis innan det var dags för pöjkarna att fara. Hemma igen somnade jag och Elin tvärt. Mycket energi att ta igen! :)

/ / C

2 kommentarer:

maria sa...

Jag vill också dit! Till det där museet! Fast det borde väl finnas nåt sånt i Sthlm med..

ina sa...

Maria, tekniska museet kanske? ;)