9/08/2012

Conny och Sara

Sara och hennes käre far Conny kom på besök hos mig idag! Lyxade till det med smulpaj. Det går aldrig att misslyckas med, om man inte glömmer den i ugnen då, men det gick helt fint!

Den färdiga vaniljesåsen i kylskåpet visade sig vara vaniljekräm (!), så jag fick koka egen. Men det gick helt galant det med. I'm on fire today!

Så kom de tillslut och jag var otroligt nog färdig med alla förberedelser. Oj vad vi hade det mysigt! Conny började prata lite löst om min gamla tratt-grammofon och jag blev som vanligt sådär lycklig som jag blir när någon visar ens antydan till intresse till min gamla skatt. Jag la alla mina skivor i knäet på honom för att han skulle få välja. Efter att ha tittat igenom ALLA mina skivor hade han till sist valt en; "Moonlight serenade". Jag bara gapade. Det är min absoluta favoritskiva, men det är också den enda i samlingen som, well...fml, är sönder! Jo för den har jag TRAMPAT PÅ vid ett tillfälle. Det är så fruktansvärt sorgligt. Vi pratade lite om hur fin den är och kunde lyssna lite på slutet, då tårtbiten som är borta, inte når in riktigt till mitten. Sen valde vi "Gärdeby gånglåt". Tänker alltid på Sara när jag hör den då hon spelade fiol som liten och lärde mig "köttbullar med lingon". Fina tider! Sen for de tillbaka till Sverige och jag sprang ned till Oslo city och köpte mig en alldeles för dyr guld-eyeliner, som jag ska leka med nu. Hej svejs!

/ / C  

Inga kommentarer: