1/06/2012

gaaah!

Mitt sockeberoende är så våldsamt att jag, sen några månader tillbaka, stenhårt begränsade mitt godisätande till En dag i veckan. Nej det finns ingen belöning eller avtal med någon. Det är på eget idiotiskt initiativ. Godis ger mig dålig hy, tom plånbok (det är skitdyrt med godis i Norge) och ordentliga desperations crawings, som gör att man en sen kväll springer ner till Deli de Luca och köper några gram för en sådär 160 spänn...

Jag tycker faktiskt att jag varit ganska duktig! Och sockersuger har minskat lite i alla fall.
Men en kväll som denna. Jag sitter i soffan efter ett träningspass och min kropp bara skriiiiker efter socker. Då är det INTE roligt att bo med Elin Stillberg. Elin kan äta godis till frukost, lunch och middag utan att hennes lena babyface berörs någonting som helst. Hon får trycka i sig hur mycket hon vill för mig men behöver hon verkligen sprida ut allt gratisgotteri från Rema 1000 i hela lägenheten?!


De här har jag lagt tillbaka i hyllan säkert två ggr, men nu ligger de här, precis i mitt synfält.


För att få ta mig en macka och dämpa lite av suget måste jag först lyfta bort allt detta som är fint placerat på brödburken. Såklart så var juleskumpåsen öppen så en liten ful tomte ramlade ut. Han låg där på spisen och glodde på mig en lång stund. "Tillbaka i påsen med dig!" skrek jag och mosade hektiskt ned honom igen. Lukta gott hann han göra också, det aset..

Nu ska jag äntligen gå och lägga mig. Jag övervann den här kvällen med. Godnatt!

/ / C

1 kommentar:

Lekattensliv sa...

Hur kan mina barns kusin vara så grym emot dig? Jag får lov att skicka na ett meddelande att hon tar med sig alla godispåsar in i sitt rum....eller kanske inte.. vilken karaktär dessa stunder ger dig! ;)