1/11/2012

Clarys lånade liv - Del ett

Då har vi levt i över en vecka utan vår tillfälliga rumskamrat Cecilia som är ute och reser. Vi saknar henne massa, trots att hon har lämnat en bomb med grejer efter sig i vår redan kompakta lägenhet. Eller rättare sagt, i mitt kompakta rum. Jag har redan börjat glömma bort hur det såg ut där innan, för det enda som jag kan se som är mitt är min säng, ett litet bord och mitt kollage på väggen. Vart tog allt vägen?

I alla fall, stora C har en massa spännande ting og tang. När vi vanliga äger tre väskor, äger Cecilia tolv. Fem par örhängen, hon har tjugo. Man kan multiplicera allt med fyra ungefär. Undantag från nagellack som väl ligger på en 15ggr mitt totala innehav. Det gick en halv dag från det att Cecilia reste till det att Elin hällde ut den stora nackellacksburken över hela mitt golv. Som Gollum satt hon där sen och flåsade över kulör- och glitterskatten. Mmm vi är lyckosamma! Speciellt Elin som är besatt av just nageldekor. 

SÅ! Även om det är sardinburksläge inne hos mig just nu, är det lite trevligt samtidigt. Senast igår kletade Elin på mig diverse läppglans som vi fyndade i en låda (som var halvt utdragen). Jag passar inte ens i läppglans men det var hysteriskt roligt. Jag ser det lite som sakernas hyra/leie att jag får titta, pilla och använda dem lite. Med mycket varsamhet förstås!


Snygg peruk! Misstänker att E har den på sig ständigt när hon är ensam hemma.


Sött!

 

Min OnePeace är grå, den här var mycket finare! Lånar den, ok?

/ / C

Inga kommentarer: