3/30/2012

I dag är ingen vanlig dag


Ni vet i Kenny Starfighter, när Markus sitter på biologilektionen och dagdrömmer om att han kysser Jaqline. Och när han vaknar upp så stirrar alla på honom för att han i själva verket kysser en kolunga. Och läraren, Slem-Sven, säger "Nä, Markus skrattar inte åt döden lägre. Döden skrämmer dig".
Det är så det är för mig när jag tänker på födelsedagar. Jag tycker inte om att bli äldre, gammal, för döden skrämmer mig. Det är inget jag är stolt över. Det är ju skitlöjligt att inte tycka om att fylla år, jag är fullt medveten om det. Så jag jobbar med saken och min kära, kloka, vän Karolin hjälpte mig förra veckan när hon sa att det är bäst att jag firar födelsedagen, för om jag inte firar, då är jag ju död och det är inte alls ett kul alternativ.
Så jajemän, i kväll firar vi in mitt 26 levnadsår med korvgrillning, rosa cider och kanske en liten tårta, yeey!!

/ / E

ps. för er som aldrig sett Kenny Starfigther så är det scenen fem minuter in i det här klippet jag pratar om.

2 kommentarer:

maria sa...

Jag kan inte se det klippet. Jag minns när jag satt i köket och härmade... "åhh marcus, åh marcus" och bang! Så kom jag på att Markus H satt i vardagsrummet. Jag vet fortfarande inte om han hörde..

maria sa...

Förresten. Robbie Williams sjunger så här i Come undone:
"I'm not scared of dying I just don't want to.."

Jag tänker på det ofta. Så känner jag på nåt sätt, onödigt att vara rädd för något som förr eller senare händer liksom.. men de flesta vill ju inte dö.