8/09/2011

Smultron tub




Robotar, älskar dem! Dricker inte te så ofta egentligen men kunde inte motså den här lilla fina saken. Sötast är han nästan när han är färdig och står på sitt lilla tillhörande fat, ser lite ut som att han kissar på sig. Köpte den på semestern i Göteborg. Alla som vill bada honom är välkomna hit på besök! Påsen med smultronte köpte jag samtidigt på "Indiska thé & kaffemagasinet" på Korsgatan. Väldigt mysig liten butik med allt möjligt att titta på. Fick vänta lite länge på min tur bara. Den äldre mannen bakom disken var tydligen stand-in för sina döttrar som var på semester. Han granskade varje kund noga uppifrån och ned, lät dem ta djupa andetag i olika burkar med bönor och sa vilken sort de borde köpa. Tog en evighet. Jag hatar att köa. Men när det väl var min tur ville jag banne mig också lukta och bli ihop-parad med ett kaffe. Fick med mig en påse med ekologiskt "Buena Vista". Väldans gott! 

/ / C  

1 kommentar:

maria sa...

Men du, vilken sötis!