8/14/2011

Oslo Fashion Week och framboises

Foto: Dmitry K Valberg

Då var det söndag igen. Käre tid vad den här veckan har gått fort! I fredags var det visning för Riccovero, som är kund till byrån jag jobbar på, på Oslo Fashion Week. Fin tillställning. Snoffsade upp mig (tyckte jag) med klackar och ett extra lager smink, men var ändå malplacerad deluxe. Snyggve-koncentrat all over. Var lika mycket vackert folk på sidan av catwalken som på. Hade fullt upp med att glo ihjäl mig på kändisar och övrigt överklass folk. Blev starstruckt då Henrik Thodesen från "Torsdagskväll fra Nydalen" dök upp, tokpussandes på sin flickvän Charlotte Thorstvedt. Herre Gud vad de höll på! Men de var ganska roliga. Sket fullständigt i vett och etikett. Småkivades och klängde. Släntrade fram, intog frontrow och Charlotte satt med en snusdosa på knät hela visningen medan Henrik rynkade på näsan åt nästan varje modell som swishade förbi. Ja, jag glodde, nästan så att ögonen ploppade ur. I övrigt var den en fin kollektion! Klänningarna är ju som alltid alldeles underbara när det gäller Riccovero och för dyra för mig, men drömma går ju. Efter visningen bar det av till stationen för att möta Elin med ballonger. Äntligen är hon hemma! Har varit från varandra SÅ länge nu. Lyckligt att ha henne tillbaka.



Vad mer har hänt mer? Jo, i torsdags hade jag besök av söta Estelle. Flink utbytesstudent från Cannes. Åt norska våfflor med "framboises" som hon hade mig sig. Fint! Hade det väldigt trevligt, förutom att min engelska är så usel att det är mer än skämmigt. Har inget ordförråd i huvudtaget och konversationen blir halvt om halvt charader från min sida. Ändå blir jag så babblig och berättar konstiga saker som min pinsamma dubbel-vurpa i rulltrappan på väg till bussen i måndags och problemet med att min pojkvän går på toa med öppen dörr när han är på besök. Men hon skrattade gott, så tror det gick helt greit!

/ / C

Inga kommentarer: