8/19/2011

Dagen idag

Det här inlägget kommer vara absolut noll intressant, men jag skriver det ändå. Har inte så mycket annat för mig och sen är det väl det som är meningen med en blogg.

Helt ok dag idag, förutom att Morten på jobbet la en död fluga på min ritplatta som jag mojsade runt med en bra stund innan jag upptäckte den. Den har suttit död i kökstaket i en evighet, satt där när jag började för två år sen på allvar. Den var supertorr och blev ordentligt söndersmulad av mina hastiga varv med pennan. Hur vidrigt som helst.



Sen har jag varit och tränat, tredje dagen i rad! Nybliven medlem i SATS som jag är. Skryt skryt. Har inte tränat sen i mars så nu var det verkligen dags. Skitjobbigt är det. Det är så mycket som är jobbigt med träning. Packa väska, släpa sig dit, TRÄNA, stretcha, duscha och släpa sig hem igen. Men det är ju så skönt efterråt. Nu när jag sitter här, nyduschad i min Onepeace och äter en överfull tonfisk-burrito tänker jag "Asch, jag ska nog träna imorgon med!" Och letar efter lediga timmar på SATS-schemat. Jag har egentligen inget psyke för att träna. Det enda som går genom huvudet när jag står där och svettas är "Är det inte slut snart? Herre Gud jag orkar inte mer. Är det verkligen bara 15sek sen jag kollade på klockan sist?! Tittar den där killen på hur många kilo jag lyfter nu? Tycker han att det är skitlite? Gah, koncentrera dig på att inte se för överansträngd ut (vilket redan är totalt misslyckat då jag har överdriven svettproduktion i ansiktet, behöver bara gå i rask takt till bussen)". Men det ska väl tränas upp det med, psyket alltså.

Somnade förresten på bussen i morse och missade min hållplats. Fick total panik när jag vaknade och upptäckte att jag inte kände igen mig. Tryckte 14 ggr på stoppknappen och snubblade sömndrucket av. Lyckligtvis, så var min snälla svåger i närheten och kunde plocka upp mig. Tur i oturen!

Japp det var det, snart kommer Elin hem från jobbet! Yey

/ / C

Inga kommentarer: