10/06/2012

Pumpa chips!

Åh vilken LÅNG vecka, trodde aldrig att den skulle ta slut. Tänkte att jag skulle prova på något mysigt idag och gjorde pumpa-chips! Jag tror det är pumpa i alla fall.






Det var förvånansvärt enkelt. Man skär dem i tunna skivor, lägger på en plåt, kryddar och sen in i ugnen på 100 grader i 2,5 till 3h. Whoop whoop!




På de tre timmarna, hann jag sova, njuta av lite ensamhet och skypa med käraste Maria.

  Stök!


Färdigt!

Mumma med fetaost dipp! Nu ser ju detta väldigt bra ut, men jag visar såklart bara fram de finaste chipsen. Mitt råd till er som vill pröva detta: Använd en ugn med jämn värme (så ni inte bränner hälften) och salta inte för mycket. Jag har ju en tendens att salta sönder precis allt. De som känner mig låter mig inte ens salta popcorn på bio. Och ha tålamod! Börja inte öppna och stänga ugnen en miljard gånger efter 2,75h så värmen försvinner ut, för att sen höja värmen och bränna några till...

Natti!

/ / C


Inga kommentarer: