5/16/2012

Hopplös


Trion är tillbaka, nya och fräsha! Viktigaste korten i mitt liv. Förutom körkortet, men vi spar tårar och tänker inte på det nu. Min plånbok blev kvar på bussen av någon oförklarlig anledning förra veckan. Jo, det var jag som blev av med mobilen för ett tag sen också. Vad är det som händer? Allt verkar gå käpprätt åt fanders nu för tiden.

Har väl egentligen alltid haft problem med att hålla reda på saker. Speciellt i tonåren. Läxböcker, busskort, dessa rackarns bingolotter från handbollen, hemnycklar...nej just ja, jag fick aldrig förtroendet att ha egna hemnycklar... "Så du ska knippsa lås igen Clary?" vaktmästarens stadiga kommentar när jag för jämnan strosade in på hans källarkontor i högstadiet.

Men nu har jag varit duktig i typ 5 år! Nästan inget har försvunnit. Så kom denna käftsmäll. Men tänker att jag tar allt skit nu med en gång, så blir jag förhoppningsvis problemfri en tid framöver.

Så, nya kort, ny plånblok, snart ett nytt (norskt!) körkort och om några månader en iPhone 5! Folk svälter tydligen i sydligare orter. Dö av depression i världens rikaste land vore ju ett hån mot världen. Bryter ihop och kommer igen.

// C      

2 kommentarer:

maria sa...

Men hörruduru! Nu skärper du till dig!! Du äter väl dina vitaminer och fiskbitar så du får bra minne?? Hahahahaha! Och så var det den där nya vanten i vintras.. Glöm inte den, eller ja det gjorde du ju. Men du. Nu. Skype, eller typ dö. Jag dör av pratsug här och nu kan jag inte ringa Petra, Matilda T, Kim eller Hanna K mer! Jag behöver mina norska jänter!

Hon sa...

Just ja, den där sketans vanten...suck, det var också en trist förlust. Går in nå! Vill se din nya gräj på foten ;)

//C