12/07/2011

Elins gräjer - Del tre och Cecilias grejer - Del ett

Men det är väl förargligt vad dålig vi är på att uppdatera den här rackarns bloggen! Tiden har ätit upp oss i det sista. Känns som att veckan består av endast av måndag och fredag. Alla andra dagar bara försvinner, swish!

Vad har hänt? Det har kommit snö! Den är typ borta i Oslo, men ute på Skedsmokorset där jag jobbar är det "Hej mitt vinterland" när man kliver av bussen. Både mysigt och lite pylsigt. Men mest mysigt, än så länge i alla fall (det har varit snö i en dag). Sen har vår kära vän Cecilia mellanlandat i vår lägenhet i sin flytt till ny lya. Därav rubriken/heddingen på detta inlägg. De jobbar båda två ikväll så jag passade på att leta fram något fint bland deras ting och bling.


Jag vågar inte riktigt rota bland Cecilias saker än. Men denna visste jag på ett ungefär vart den låg, så jag lyfte den egentligen bara försiktgt ur en låda. Titta så mycket nagellack! Är det inte fint? Tänk vad vi ska nalla ur den! Fast det har vi egentligen redan börjat göra, innan den flyttade hit.


Denna fina uggla är också Cecilias (den stod på ett bord så den har jag inte heller rotat fram). Vacker pryl! Eller grej. Cecilia har grejer och Elin har grÄjer.

Elin skatan Stillberg har köpt sig en julblomma, en med glitter på såklart!

/ / C

2 kommentarer:

maria sa...

Fin men tråkig blomma. Rota djupare nästa gång Clary! :)

Hon sa...

Haha sant. Ska bli!
/C