12/15/2011

Julgransjakt!

AATJOO! Sitter hemma och är sjuker idag. Ikke bra. Jag har inte någon som helst tid att vara sjuk nu. Tänkte släpa mig ner till butiken snart och köpa ett gäng mandariner. C-vitamin ska ju göra gott. Vill inte ens tänka på att de ska äta julelunsj på jobbet idag, det hade jag längtat till lite, även om norskt julbord inte är alls detsamma som svenskt. Men hundra ggr bättre än min stadiga nudellunch i alla fall.

Igår åkte jag ut i skogen för att skaffa oss en julgran/juletre, fast att jag inte mådde riktigt 100. Envis jänta. Sov några timmar på min brors soffa innan han följde mig ut i mörkret med pannlampa och yxa.



Han passade på att mata sina småfåglar. De har ju inte så mycket mat om vintern de små stackarna.


Det blev ett kort äventyr, då det inte alls tog lång tid för oss att ramla på denna söta, lilla skapelse. Är bländad av både Calles pannlampa och kamerablixten, därför jag ser alldeles knasig ut. Skyller på det i alla fall.


Jag fick hugga alldeles själv. Stolt höjde jag den i vädret med ett tjut när jag var färdig. Calle hyschade mig, kapa granar sådär är väl kanske inte helt ok. Efter en god middag hos paret Wikstrøm bar det av hem till Oslo med det lilla trädet brevid mig på bussen. Medpassagerarnas ögon ploppade nästan ut. Men det var helt ok, var ju bara av avundsjuka konstaterade jag!

/ / C



Inga kommentarer: