4/23/2012

Jobbhelg

Måndag och tillbaka i Oslo.

Många "va?" i helgen. Hade förberett mig med att titta på några avsnitt av Mordkomissionen och känt att; jo men visst, jag förstår helt ok vad de säger i Danmark! Det gjorde jag inte. Och de fattade absolut inte vad jag sa. Ledde dock till många skratt..

När väl tävlingen satte igång och allt av streaming och diverse fungerade galant, exploderade jag nästan i spralleri. Kul dag, med bra folk! Oj vad det är roligt att jobba då.













De danska eleverna..

Om inte allt för länge presenteras vinnaren. Gå gärna in och rösta! Norge var riktigt kreativa och ligger i topp.

En nyfunnen post-it kollega och hans hyggeliga gäng tog sig an ensamma mig senare på kvällen. Blev rörd då det pratades engelska för min skull. Hängde på en dödsmetall-bar, inte för att de gillade musiken (ogillade den rent ut sagt), utan för att deras vän jobbade där och bjöd på gratis inträde och billig öl. Var så trött efter dagen att jag nästan såg i kors. En bra utgångspunkt när man ska försöka sig på att prata danska. Sluddra. Fick inget beröm för det direkt, men gøy var det!

/ / C

1 kommentar:

maria sa...

Nu håller jag med. Norges var snygg! Syntes inte lika bra stremat.