4/26/2012

Ni fattas mig!


En av de bästa serier jag vet; Skins. En tonårsserie utan all amerikansk morialism. Ok, jag gillar ju det med (Beverly Hills 90210 for the win) men det rinner ju lite ut i sanden tillslut, blir uttjatat. Men med Skins har det aldrig blivit så. Sex säsonger med tre olika "kompisgäng". Alltså, de två första säsongerna var det Tony o gänget, tredje och fjärde var det Effy med vänner och nu, säsong fem och sex, så var det alltså folket på bilden ovanför (minus Alex då, som endast var med i sjätte); Mini, Nick, Gracie, Franky, Matty, Rich, Alo och Liv.
Och förutom det att man aldrig hunnit trötta på någon karaktär och har det ju varit så mycket grövre, smutsigare och knarkigare än alla andra tonårsserier som finns (inte någonstans i Bristol har jag funnit någon sockersöta moralkakor. Yey, heja England!). Alltså lite mer oförutsägbart, lite mer unikt.
I måndags så bestämde jag mig för att se det sista avsnittet med kidsen här ovan och därmed också det sista i serien någonsin!! Även om jag inte kan förstå sådana beslut är det väl bara att tacka för den tiden som gått och alla minnena jag har fått. Fast ändå, gaaaahh, jag vill ha MER!



/ / E

Inga kommentarer: