9/12/2011

Semester och vacation!


Äntligen är vi här! Som vi har längtat. Sista minuten till Turkiet är inte helt fel när det regnar i Oslo.

Efter lite småkomplikationer (som det alltid blir med oss) befinner vi oss på ett 5 stjärnigt (!) hotell lite utanför Alanya. Trodde inte jag skulle bli insläppt i landet med mitt nödpass. Killen i kontrollen såg förbryllad ut och knapprade på sin dator i säkert 5 min innan han ryckte på axlarna och släppte förbi mig.

Hotellet är lite för fint för oss. Elin hyschar på mig och tycker att jag är pinsam. "Not usE To thiis fancy!" sa jag igår och gick piccolon i hälarna när han drog våra väskor cirka 20 meter till vårt rum. Känns ju lite smådumt att han ska behöva göra det. Appråpå det, när vi anlände igår var vårt rum inte ledigt ännu så vi fick ett annat rum för natten. "Corner svit". Käre tid vilken höjdare! Onödigaste rummet i världen med två toaletter och en gigantisk balkong. Loved it! Blev inte så mycket sömn. Vi var ju tvungna att utnyttja alla faciliteter till max de få timmar vi hade dem. Så de blev bad i jacuzzi och ett fasligt springande på balkongen. Nu har vi dock fått vårt riktiga rum, väldigt fint det med, men hälften så stort och med bara EN toalett, hur ska vi klara oss?!

Idag har vi bara badat och slappat. Elin blir ju brun på två sekunder. Ändå tycker jag att hon håller på och simmar och lägger sig i skuggan hela tiden. Himla kvinna!

Det är mest ryssar här. Pratglada sådana. Idag vid poolen kom det fram en kille och försökte mingla litt. Säkert tio år äldre med alldeles för lite besök hos tandläkaren och med ett tungt bling bling halsband runt halsen. Han gick ganska fort rakt på sak och frågade om jag var singel. "Näee! men hon är!" sa jag och pekade på Elin. Men han fattade ingenting och ville aldrig gå. Satte sig på huk framför oss och stretade på med en omöjlig konverstion på bräcklig engelska. Elin är useless i sådana situationer. Jag försöker vara trevlig men reserverad för att han ska förstå vinken. Så ser jag på Elin för att få hjälp, men det är omöjligt då hon sitter och skakar i tysta skrattkramper. Efter ett tag dök hans kompis upp och de gav besked att de skulle vara tillbaka om 5 min. Vi tog vårt pick och pack lämnade raskt poolområdet. Nu hoppas vi på att inte stöta ihop med dem igen!

/ / C

Inga kommentarer: