2/20/2012

Drömmen om..

Dessa söndagar. På ett märkligt sätt får de mig ofta att summera mitt lilla liv en stund innan läggdags. En vecka till har förbrukats och vad har jag gjort? Det kryper lite i mig. Vad var vettigt, vad var inte? Några korta minuter då jag slås av alla mina töntiga, dimmiga drömmar och får ett oerhört behov av att skapa nya mappar på min dator med visionslistor och inspirationsbilder. Känner mig sällsynt viljestark att ta tag i allt detta som jag vill göra, innan livet rotar sig fast ordentligt någonstans.


Lära mig franska. Nynna med till La vie en rose räcker inte, utan lära mig på riktigt. Sen när jag kan prata både fram- och baklänges på detta vackra språk ska jag flytta in i en liten lägenhet på översta våningen i Paris med stora fönster (som man kan klättra ut genom till taket). Njuta i en värld där jag går omkring i vackra klänningar och har en cykel med studsiga gamla däck.

Borde verkligen sova. Har inte tid att ligga här och dilla, hur mycket på humör jag än är. Får fortsätta med det nästa söndag. Kanske ska jag lova mig själv att genomföra något denna vecka som gynnar ett uns av mina framtidsvisioner. Blir det mindre krypande i mig då tro?

/ / C


Inga kommentarer: